
Zamia biedt de tools aan die het mogelijk maken voor verzekeraars om de schadelast en de administratieve kost meetbaar te verminderen. De unieke aanpak van Zamia concentreert zich op het optimaliseren van de klanttevredenheid en het verbeteren van de efficiëntie van het schade-afhandelingsproces. Zamia helpt de verzekeraars om de verwachtingen van hun klanten te overtreffen door de doorlooptijden te verkorten, de kosten voor expertise te verminderen en de controle over het proces te verbeteren.
Zamia biedt oplossingen voor de verzekeringssector op de volgende divisies:
- ClaimsHUB, een claims management en dispatchingplatform
- Expertise software
- Software ontwikkelingsprojecten
- Mobile app development
Zamia richt zich op de verzekeringssector, meer in het bijzonder de niet-levensverzekeringen bedrijven, de schadebeheer-ondernemingen en expertisekantoren actief in niet-leven schadeclaims.
Zamia heeft een brede klantenbasis in de Benelux, waaronder enkele van de grootste verzekeringsmaatschappijen, expertisebureaus en herstelbedrijven. Zamia is sinds 1999 in België actief met hoofdzetel in Gent en heeft een vestiging in Belgrado, Servië .
Dacca
Dacca biedt een oplossing voor verzekeringsmaatschappijen voor de berekening van de reparatiekosten voor een gebouwschade claim. Gebaseerd op een uitgebreide databank met marktprijzen voor werken en materialen, wordt een gedetailleerde berekening opgemaakt die dient om de claim financieel of via reparatie in natura te regelen.
ClaimsHUB
Zamia ontwikkelt IT oplossingen, en biedt shared services en consulting aan voor de verzekeraars en de schade industrie. Zamia ontwikkelt en beheert oplossingen voor geoutsourcete schade verwerking, oplossingen voor schade calculatie, agenda en route planning voor interne experts, en biedt consulting aan in deze domeinen.
Zamia biedt een centrale collaborative claims management platform aan voor de verzekeringssector en haar zakelijke partners, waardoor alle partijen die betrokken zijn bij het claimproces beheer informatie kunnen uitwisselen op een veilige en gestructureerde manier.
Zamia ondersteunt het complete schadebeheertraject van schademelding, claims en herstel management tot uitbetaling en verhaal op derden.
Loss Assessment Software Solution (LASS)
Zamia Expertise oplossing (LASS) is de software module voor Expertisekantoren en inspecteurs, en is gebaseerd op de ClaimsHUB.
Via LASS kunnen individuele schade-experts opdrachten ontvangen, online expertiseverslagen maken en deze terugsturen aan de verzekeraar, via een eenvoudige web-toegang op hun tablet apparaten.
Revidea
Revidea biedt een oplossing om de situatie van een klant te visualiseren via het internet. De oplossing wordt geleverd als een Cloud service, zodat u uw bedrijf eenvoudig kunt aansluiten op een standaard streaming oplossing.
Als gebruiker van Revidea zet u een streaming sessie op en nodig uw klant uit om deze sessie te starten. U kan ook andere deelnemers uitnodigen voor deze streaming sessie.