De ClaimsHUB is een intelligent dispatching platform dat de gegevensuitwisseling tussen alle partijen die betrokken zijn bij het claimsproces beheert en automatiseert.
CLAIMS MANAGEMENT
First Notification of Loss (FNOL)
Policy Search
Claim Validation
Automated Coverage Check
Automated Liability Determination
Claims History
Straight Through Processing
Subrogation
Fraud Score Configuration
Claim Scoring
Progress Reporting
Notes
Repair Management
Repair Network Management
Availability Management
Assignment of Repairer
Loss Adjuster Management
Loss Adjuster Management
Availability Management
Assignment of Adjuster
Financial Management
Invoicing
Payments
Automated Reserve Allocation
Reserve Management
Document Management
Correspondence History
Different Output Channels
Editable Correspodence
User Defined Documents
Configuration Administration
Approval Workflows
User Management
Partner Management
Workflow Administration
Service Levels
Business Rules
Web Interface
Multi-Country
Multi-Lingual
Multi-Site
Multi-Company
Multi-Customer
Multi-Product
Relation Management
Customers
Repair Shops
Loss Adjusters
Emergency Repairers
Lawyers
Others
Management Information
Operational Reports
SLA Tracker
KPI Dashboards
Geographical Data Reports
Post Calculation
Integration Architecture
Soap-based Web Services
Secure FTP Integration
Communication Channels: E-mail, Fax, Text message, Letter
Fulfilment
Payment System
Document Scanning
Building Damage Calculator
FNOL Portals
3rd Party BI Tools
Policy Administration
General Ledger
Content Data Catalogue
Car Damage Calculator
Security Features
Authentication
User/Role based Authorisation
Audit Trails
Claim Information Access Management
Back Office
De ClaimsHUB kan ook worden gebruikt als Back Office oplossing. Naast de functionaliteit om een claim te registreren en te beheren gedurende de gehele levenscyclus van een schade, zijn de volgende functies beschikbaar:
• Voortgangsrapportage, Management rapportage en Audit rapportage
• Generatie van brieven en documenten met betrekking tot een claim
• Beheer van reserves en betalingen via werkstromen
Straight Through Processing (STP)
Straight Through Processing wordt bereikt op de volgende wijze:
- De eerste kennisgeving van schade wordt geregistreerd op de portaalsite van de verzekeraar
- Deze kennisgeving wordt gevalideerd door de ClaimsHUB via web service interactie tussen het portaal van de verzekeraar en de ClaimsHUB
- Vervolgens wordt in de ClaimsHUB op basis van bedrijfsregels, de aansprakelijkheid en de uit te voeren vervolgstappen bepaald. Enkele voorbeelden zijn:
- Expertise is vereist: een bericht naar een expertisekantoor wordt verstuurd
- Herstel in natura wordt voorgesteld: een bericht aan de door de klant geselecteerde hersteller wordt verzonden
Front Office
De ClaimsHUB kan worden gebruikt als een Front Office-portaal. Het laat schadebeheerders toe om een eerste kennisgeving van schade te registreren. De ClaimsHUB is geïntegreerd met de polis databanken van de verzekeraars zodat een geautomatiseerde validatie van de schade mogelijk is. Dekking en aansprakelijkheid wordt gecontroleerd via gedefinieerde bedrijfsregels. De Front Office communiceert met de Claims Management Back Office zodat alle informatie beschikbaar is in de Back Office.
Message Broker
De ClaimsHUB fungeert als een berichtenmakelaar die verantwoordelijk is voor de communicatie met andere externe systemen.